Spoon, Babyshambles och Liars

Senaste tiden har väl varit rättså text fattigt på den här bloggen tyvärr. Har inte haft tid över att formulera mig ordentligt men jag kanske kan bättra mig lite i framtiden.

Hur som helst har Spoon släppt nytt album. Dom är ifrån Texas och är allt annat än debutanter men det är ett band jag har missat totalt tidigare, dom spelade ju givetvis på Way Out West också, men hade jag hört dom då? Nej. Jag ska ta igen det nu hur som helst. Skivan GA GA GA GA GA är helt underbar på ett rättså gnällrockigt sätt som det ibland får vara. Speciellt spåren You Got Yr. Cherry Bomb och Ghost Of You Lingers är ett måste att lyssna in sig på.

Spoon - Ghost Of You Lingers




Babyshambles släppt ny singel och det är ju alltid spännande. Lite besviken att låten blir så tjatig efter ett tag bara.

Babyshambles - Delivery




Jag känner mig ärligt talat lite bisarrt förföljd av Earplug's musiktips. Första gången jag hörde talas om Liars var ifrån deras nyhetsbrev och då kollade jag just på denna videon, vilket jag bara tyckte va skum och ja, allmänt konstig. Men sen kom det sig att jag glömde bort dom och läste om dom igen i en annan musikrecension och blev nyfiken. Så jag skaffade nya självbetitlade albumet och det är ju ärligt talat riktigt grymt bra när man lyssnat igenom det ett par gånger. Post-Punk, Rock och lite Noise i skön blandning. Och Earplug har ytterligare en gång bevisat att dom ger jävligt bra tips.

Liars - Plaster Casts Of Everything




För övrigt lyssnar jag fortfarande konstant på Fujiya & Miyagi nya skiva, så otroligt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0