Anna järvinen och kommande skivsläpp

I allmänhet har senaste tidens musiklyssnade för min del varit ganska passiv. Jag har väl inte riktigt lagt energi så mycket på att hitta ny musik vilket ioförsig beror mycket på vad som hände den 23 oktober, men jag har ändå hopp och jag tror i slutändan att det byggs upp någonting som kommer vara mycket bättre än det var tidigare bara man ger det tid.

 

Vilket fall som helst har jag fallit mycket för Anna Järvinens senaste skiva. Det var länge sen jag fastande för en artist så direkt när jag lyssnat igenom ett album, i vanliga fall så brukar man få lyssna igenom en låt ett par gånger innan man kan uppskatta den fullt ut men med Anna Järvinen tycks det liksom smälta in direkt.

 

Anna Järvinen - Götgatan

 

Hittade en intressant lista på kommande skivsläpp och efter lite borttagningar så kom jag fram till denna listan med skivsläpp som jag längtar till:

20 November Tuesday

Nine Inch Nails

Y34RZ3R0R3MIX3D remix album

4 December Tuesday

Rufus Wainwright

Rufus Does Judy at Carnegie Hall Live CD

8 January Tuesday

Kate Nash

Made Of Bricks

Sia

Some People Have Real Problems

22 January Tuesday

Cat Power

Covers II

5 February Tuesday

Hot Chip

Made in the Dark

Nada Surf

Lucky

Blur

[Title TBA]

2008

The Concretes

[Title TBA]

2007

Dirty Pretty Things

[Title TBA]

2007-2008

Doves

[Title TBA]

2008

The Faint

[Title TBA]

2008

Final Fantasy

Heartland

2007

Franz Ferdinand

[Title TBA]

Early 2008

The Futureheads

[Title TBA]

2008

Gnarls Barkley

[Title TBA] Greatest Hits Vol. 2

Early 2008

The Killers

[Title TBA]

Fall 2008

Kaiser Chiefs

[Title TBA]

2008

Ladytron

[Title TBA]

May 2008

Lemonheads

[Title TBA]

April 2008

M83

[Title TBA]

Early 2008

Massive Attack

Weather Underground

2008

Metric

[Title TBA]

2007

Moby

Last Night

Spring 2008

Nine Inch Nails

Year Zero Part 2

2008

Portishead

[Title TBA]

2008

The Rakes

[Title TBA]

2008/td>

The Streets

[Title TBA]

Late 2007

 

Tapes 'N Tapes

[Title TBA]

Fall 2007

 

Patrick Wolf

[Title TBA]

2008

 

 


Kommentarer
Postat av: Gabe

Franz Ferdinands nya album längtar man ju enormt efter. :)

2007-12-09 @ 17:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0