P3 & lite annat

Just nu är jag relativt radioskadad om man får säga så, dvs jag lyssnar på P3 hela tiden när jag jobbar och man blir helt enkelt väldigt hjärntvättad av samma musik hela tiden. Viss musik är faktiskt bra och jag tänkte nämna några låtar här (även om 99% av er som läser det redan hört låtarna ett x antal gånger).

The Cribs - Mens Need
Ett brittiskt popband som enligt last.fm ska vara lika Good Shoes, The Rakes och Dirty Pretty Things. Största anledningen till det är väl troligtvis att alla banden är brittiska men det är ändå en jävligt tilltalande namedrop. Faktum är att hela skivan Men's Needs, Women's Needs, Whatever är väldigt tilltalande, även om det känns lite väl platt lite till och från.


Lars Winnerbäck och Miss Li - Om Du Lämnade Mig Nu
Finns inte så mycket mer att säga än att jag älskar den här låten.


Sen har jag äntligen hittat låten till rädda barnen tvreklamen. Tydligen så gjordes den först enbart för den reklamen men man gjorde senare en fullversion på låten. Hittade dock inte fullversionen med video till så det fick bli reklamfilmen.
Nerved feat Anna - I love you


Jag väntar dock fortfarande på låten till Amf Pension reklamen, fast den kommer väl troligtvis aldrig eftersom den tydligen  är specialgjort för reklamen...



The Horrors - Strange House
Annars har jag börjat tycka att hypade The Horrors är sjukt bra. Det var på tiden.
The Horrors - Gloves


Nu ska jag sätta mig och lyssna igenom Metric's nyaste album. Ifrån vad jag hört hittills så har jag en stark känsla att jag kommer hylla den skivan nästa gång jag skriver här.

Kommentarer
Postat av: Gabe

Ni har tur och får i alla fall ha P3 på. Hur tror du det känns efter 15 månader av Radio City? Fy fan. P3 varierar ju lite i alla fall. Ibland får man ju höra en och annan skön klassiker. :D
Good tune, anyhow.

2007-09-21 @ 02:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0