The Ghost Frequency, Morcheeba

The Ghost Frequency
Ett nytt stjärnskott som är som en härlig blandning mellan Arctic Monkeys och Klaxons. Nightmare är en helt okej låt och The Ghost Frequency är ett band jag ska hålla koll på i fortsättningen.
The Ghost Frequency - Nightmare



Morcheeba
Som vanligt får jag då och då lite smak för trip-hop band som jag känner att jag vill skriva om. I grund och botten känns Morcheeba inte speciellt revolutionerande på trip-hop fronten då sångaren Skye Edward's röst låter precis som den rösten alla stora trip-hop/Chillout band (t.ex. Massive Attack, Air och Portishead) använt sig av. Men även om det inte känns så orginellt så känns det ändå helt i sin ordning för trion Morcheeba gör ändå riktigt bra musik och det är skönt att lyssna på.
Morcheeba - The Sea







Kommentarer
Postat av: Gabe

Du uppdaterar inte längre. :(

2007-09-20 @ 12:55:15
Postat av: bias

Jodå jag ska göra det straxt tänkte jag ;) Måste ju samla ihop något bra att skriva om också. Och orka skriva :p

2007-09-20 @ 18:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0